automotive

Le défilé renault ® the carwalk: nová vlajková loď věnovaná automobilové popkultuře na Champs-Élysées

Otevření le défilé renault ® the carwalk je dalším krokem v obnově značky, který odráží její ambici „přepsat městskou a kulturní historii Renaultu na Champs-Élysées“. Na rozdíl od svých konkurentů se Renault rozhodl zůstat na nejkrásnější třídě světa a otevřít centrum věnované mobilitě a popkultuře. Toto rozhodné rozhodnutí podtrhuje ambice Renaultu zaujmout místo v srdci národa, který je otevřený světu, a reagovat na radikální změny, kterými dnes prochází automobilový průmysl.

Nová vlajková loď ukazuje, jak Renault vidí budoucnost automobilového průmyslu: pohlcující zážitek, ozvěna minulosti a vize zítřka, místo pro sdílení, které také vzbuzuje pocit úžasu. Tato nově pojatá vlajková loď se snaží prezentovat inovace a design v ikonickém, ale přátelském prostoru. Budova je historickou památkou, protože právě zde se v roce 1910 stal Louis Renault prvním výrobcem automobilů, který otevřel showroom na Champs-Élysées.
Díky své odvážné architektuře odráží toto místo v průběhu času moderní charakter značky. Renault byl vždy přítomen na adrese 53 avenue des Champs-Élysées a vyvíjel koncepty, které žijí v kolektivní paměti: Renault Pub v 60. letech a Atelier Renault na počátku 21. století. Tyto slavné podniky přispěly k tomu, že se Champs-Élysées staly nejkrásnější třídou na světě.

Po třech letech prací se tato ikonická výkladní skříň dočkala znovuzrození s novou identitou jako centrum věnované automobilové popkultuře.

„Le défilé renault ® the carwalk ztělesňuje transformaci značky Renault. Nachází se v srdci nejkrásnější třídy světa a je navržen jako hybridní a inovativní, otevřený všem. Je to prostředí, kde ožívá svět značky: její zcela obnovená produktová řada za poslední čtyři roky i její bohaté automobilové dědictví. Odráží také naši ambici vrátit značku Renault do srdcí lidí tím, že nabízíme fyzické, „lidské“ a emocionální zážitky, v souladu s našimi vozy navrženými pro život. Le défilé renault ® the carwalk, koncipovaný jako showroom i skutečný životní prostor – s restaurací, butikem a kulturním a eventovým programem – klade objevování a potěšení do samého centra zákaznické cesty.“
Fabrice Cambolive, generální ředitel značky Renault a ředitel pro růst skupiny Renault

Moderní, mnohostranné centrum, které oživuje automobilovou popkulturu

Le défilé renault ® the carwalk je mnohem více než jen showroom. Jedná se o moderní prostor o rozloze více než 2 260 m² v centru Champs-Élysées, který byl navržen jako laboratoř pro mobilní řešení zítřka. Plynulé designové linie přispívají k přátelské atmosféře a vybízejí návštěvníky k procházce a prozkoumání různých prostor: otevřeného centrálního prostoru, obchodu s merchandisingem The Originals, terasové kavárny a spirálové rampy, na které jsou vystaveny aktuální modely z nabídky, stejně jako ikonické modely a koncepční vozy.

Spirálová rampa, pojmenovaná „carwalk“ – odkazující na „catwalk“ ze světa haute couture – se nachází v centru budovy a působí inspirativním dojmem. Připomíná nekonečnou klikatou silnici dlouhou 170 m a je také alegorií dálnice, která symbolizuje hřiště a šíři výrazových možností značky Renault. S sklonem méně než 4 % je rampa přístupná všem, včetně osob s omezenou pohyblivostí, a návštěvníky staví do centra pozornosti.

Pečlivá pozornost byla věnována také designu loga Renault. Z nejvyššího patra s výhledem na Champs-Élysées se pomalu pohybují dva obrovské ocelové diamanty, které se každou hodinu spojí. Tímto velkolepým představení se značka snaží oživit svou vizuální identitu a hraje si s tvarem svého loga až do architektonických detailů. Tento přístup se odráží také v obložení stěn, které se vyznačuje geometrickými diamantovými tvary, symbolicky a vizuálně atraktivním doplňkem loga.

„Naším cílem je vyvolat skutečné, sdílené emoce. Renault byl vždy lifestylovou značkou, která má své místo v naší kolektivní paměti. S le défile renault® the carwalk jsme vytvořili skutečný sjednocující zážitek, věrný naší historii a zaměřený na budoucnost.“
Arnaud Belloni, globální marketingový ředitel Renault

Výjimečná architektura od Franklina Azziho
Franklin Azzi, vybraný ze čtyř mezinárodně renomovaných architektonických kanceláří, vyvinul ambiciózní vizi, která odráží DNA Renaultu.

Franklin Azzi, který hájí myšlenku „globální architektury“, má zkušenosti s rozsáhlými projekty zahrnujícími celou řadu aspektů, od architektury po interiérový design. Pro tento projekt zvolil jedinečný přístup: minimalistický exteriér – čisté linie s velkou skleněnou fasádou o rozloze 185 m² bez vizuálních bariér – a radikální interiér uspořádaný kolem carwalku neboli spirálové rampy. Silné architektonické prohlášení, které dává tomuto místu jeho identitu.

Franklin Azzi chtěl od samého počátku vytvořit dráhu uprostřed le défilé renault ® the carwalk a využít tak jedinečný prostorový potenciál tohoto místa. Azzi vytvořil čistý, zjednodušený interiér, který zdůrazňuje vysoké, plynulé objemy a vynikající architektonické detaily. Inspiroval se muzei a uměleckými centry a rozhodl se vytvořit budovu s jedinečným architektonickým stylem. Další inspiraci našel v návrzích architektů, kteří se zapsali do historie automobilového průmyslu.

Od rámu podpírajícího rampu, který zahrnuje složité sádrové lišty, po dubové obložení a napínací prvky zavěšující rampu ke klenbě, je každá součást součástí tohoto jedinečného místa a přispívá k světlu, pohybu a smyslovému zážitku. V le défilé renault ® the carwalk vytvořil Franklin Azzi architektonický skvost, který je elegantní a zároveň subtilní. Návštěvníci se necítí okamžitě ohromeni.

„Chtěl jsem, aby číslo 53 Champs-Elysée bylo z hlediska architektury racionální a pragmatické, ale zároveň poskytovalo emocionální a pohlcující zážitek. Nezapomenutelná cesta zákazníka, cíl, ikonická adresa.“
Franklin Azzi, architektonická kancelář Franklin Azzi

Přizpůsobená výloha přístupná všem

Prémiové, elegantní a ekologické materiály
Francouzská rafinovanost je ústředním prvkem konceptu carwalk. Kvalita se odráží v architektuře, povrchové úpravě a materiálech. Tichá elegance materiálů (světlý dub, křemenný beton, sádra přímo nanesená na rampu, kovové konstrukce ze šedé oceli atd.) vytváří rafinovanou high-tech povrchovou úpravu. Zavěšená rampa potažená sádrou je zázrakem řemeslného umění, ručně vyrobená týmem štukatérů, zatímco dřevěné obložení stěn připomíná proslulé diamantové logo Renaultu.

V souladu s ekologickým přístupem je osvětlení minimální, jemně zdůrazňuje interiérovou architekturu, ale nepřehlušuje ji. Renault tak potvrzuje svůj status posledního výrobce automobilů na Champs-Elysées, s architektonickými rozhodnutími, která jsou výrazná, ale nikdy zbytečná. Zatímco zavěšená rampa okamžitě upoutá pozornost, klíčovým prvkem je také použití dřeva. Použití dřeva dodává příjemný pocit tepla, zlepšuje akustický komfort a přispívá k rovnováze mezi minimalistickou estetikou a přátelskou atmosférou.

Le défilé renault ® carwalk byl navržen jako kulturní centrum otevřené umění, módě, hudbě a literatuře, s prémiovými materiály podtrhujícími čisté architektonické linie a výjimečným řemeslným zpracováním. Všechny tyto faktory z něj činí součást typicky francouzského životního stylu, který je také klíčový pro identitu Renaultu.

Nábytek vyrobený na míru dokonale ladí s hlavními materiály použitými v projektu, jako je práškově lakovaný kov, černě tónované sklo, dub, smaltovaná láva a černá kůže.

Živý, modulární prostor
Le défilé renault ® carwalk je navržen tak, aby oslovil všechny diváky, a to díky řadě akcí, které mění náš pohled na automobily. Stručně řečeno, jedná se o živý, otevřený prostor, který mění pojetí autosalonu, i když zde bude vystaveno mnoho historických modelů a koncepčních vozů. Carwalk je navržen tak, aby držel krok s dobou, a je modulární výstavní plochou, kde lze pořádat výstavy, koncerty, promítání, konference, workshopy atd. Rampa, mezipatra, otevřený centrální prostor a VIP zóna „Place des Libertés“ jsou platformy, které lze proměnit v pódia, galerie nebo diskusní prostory s kapacitou pro velké publikum.

V souladu s novými pravidly platnými pro chodce a cyklisty na Champs-Élysées bude venkovní terasa dodávat tomuto místu silnější místní charakter. Renault má velký zájem učinit z carwalku oblíbené místo turistů i Pařížanů, které bude hrát roli v proměně Champs-Elysées a novém přístupu k městskému životu, a to prostřednictvím kulturních a společenských iniciativ.

Hvězdná účast na slavnostním otevření
Na zahájení představí le défilé renault ® the carwalk elektromobil Renault 4 E-Tech, verzi 2025, moderní verzi ikonického vozu uvedeného na trh v roce 1961. Tento vůz ztělesňuje šedesát let proměn, inovací a odvážného designu. Je ideálním symbolem pro místo, které kombinuje tradici, moderní prvky a kreativitu. S otevřením MAISON4 oslavuje le défilé renault ® the carwalk kreativitu ve všech jejích podobách ve spojení s klíčovými kulturními událostmi, které se konají v Paříži. Každý den budou organizovány akce a zážitky na témata hudby, filmu, současného umění a literatury. Program byl vytvořen ve spolupráci s řadou partnerů, včetně nakladatelství Gallimard, nezávislého kina Dulac a obchodu s deskami Dizonord.Návštěvníci se budou moci ve čtvrtek bavit při DJských setech, v pátek sledovat filmy nebo se v neděli zúčastnit čtení s autory. Denní akce, které vytvoří nepřetržitý kulturní ruch na Champs-Elysées.

Le défilé renault® the carwalk bude předmětem exkluzivního dokumentárního filmu, který bude vysílán na platformě CANAL+ 7. října. Program, který ve čtyřech epizodách vypráví příběh nejkrásnější třídy na světě, zdůrazní nepřetržitou přítomnost Renaultu na Champs-Élysées od roku 1910, spolu s dalšími předními výrobci.

Populární

TechBiz.cz přináší novinky z průmyslových a technických oborů i dalších souvisejících oblastí, zajímá se o oblasti jako automobilový průmysl, informatika, doprava, hutnictví, obrana a bezpečnost, logistika, personalistika, robotika, stavebnictví, strojírenství, výzkum a vývoj a mnoho dalších.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz. Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

TechBiz.cz © 2020-2025

To Top