Značka DS Automobiles představuje svůj nový vrcholný model N°8, který má ambici definovat budoucnost prémiových elektrických automobilů s francouzským přístupem k designu a technologiím. Vůz inspirovaný konceptem DS AERO SPORT LOUNGE navazuje na odkaz legendárního modelu DS z roku 1955, jehož sedmdesáté výročí značka právě oslavuje, a přináší do segmentu elektrických sedanů kombinaci pokrokové aerodynamiky s výjimečným dojezdem.
Aerodynamická efektivita se stala klíčovým prvkem celého projektu. Každý centimetr karoserie byl pečlivě testován ve větrném tunelu, včetně designu velkých kol o průměru 740 milimetrů. Výsledkem napjatých a zužujících se linií je optimalizace odporu vzduchu, která přinesla navýšení dojezdu o šedesát kilometrů podle normy WLTP. Tento přístup potvrzuje, že DS N°8 spojuje estetiku s praktickým přínosem pro každodenní používání.
Model je k dispozici se třemi plně elektrickými pohonnými ústrojími. Základní verze FWD disponuje výkonem dvě stě třicet koní s pohonem předních kol a baterií o využitelné kapacitě 74 kilowatthodin, která zajišťuje dojezd až 550 kilometrů. Varianta FWD Long Range zvyšuje výkon na dvě stě čtyřicet pět koní a kombinuje jej s baterií o kapacitě 97,2 kilowatthodiny. Tato konfigurace dosahuje kombinovaného dojezdu až 750 kilometrů a ve městském provozu dokonce působivých 909 kilometrů podle normy WLTP při spotřebě 15,9 kilowatthodiny na sto kilometrů. Vrcholná verze AWD Long Range nabízí pohon všech kol a výkon 350 koní s dojezdem 688 kilometrů.
Všechny pohonné jednotky disponují funkcí jednorázového zvýšení výkonu, která přidává třicet koní u verze FWD na celkových 260 koní, třicet pět koní u FWD Long Range na 280 koní a dvacet pět koní u AWD Long Range na celkových 375 koní. Výkonnostní parametry zahrnují zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu za 7,7 sekundy u základní verze FWD, 7,8 sekundy u varianty FWD Long Range a pouze 5,4 sekundy u vrcholné verze s pohonem všech kol. Maximální rychlost je u všech verzí elektronicky omezena na 190 kilometrů za hodinu.
Bateriové články typu NMC využívající nikl, mangan a kobalt se vyrábějí ve francouzském Billy-Berclau Douvrin, zatímco elektromotory pochází z továrny Emotors v Trémery. Tato výroba na francouzském území podtrhuje stratégii společnosti Stellantis lokalizovat produkci klíčových komponentů elektrických vozidel. Pro každodenní nabíjení slouží palubní nabíječka o výkonu jedenáct kilowatt na střídavý proud. Při použití standardního jednofázového wallboxu o výkonu 7,4 kilowattu trvá nabití z dvaceti na osmdesát procent přibližně osm hodin a padesát minut, u třífázového wallboxu o výkonu jedenáct kilowatt se doba zkracuje na šest hodin. Inteligentní správa baterie automaticky zastavuje nabíjení na osmdesáti procentech, čímž prodlužuje životnost článků.
Technologické vybavení zahrnuje multimediální systém DS IRIS 2.0 s šestnáctipalcovým dotykovým displejem a výrazně vylepšenou rychlostí odezvy díky zdvojnásobené kapacitě paměti. Systém nabízí na tři roky bezplatný přístup k balíčku CONNECT PLUS PACK včetně integrace ChatGPT a funkce EV ROUTING, která v reálném čase optimalizuje trasu a časy nabíjení. Pokročilý asistenční systém DS DRIVE ASSIST 2.0 představuje další krok k poloautonomní jízdě s automatickou změnou jízdního pruhu a prediktivním tempomatem, který přizpůsobuje rychlost profilu vozovky a rychlostním limitům.
Mezi technologické špičky patří světlomety DS Pixel Vision s dosahem přes pět set metrů, aktivní odpružení DS ACTIVE SCAN SUSPENSION s kamerou analyzující povrch vozovky, systém nočního vidění Night Vision a digitální zpětné zrcátko. Toto vybavení demonstruje snahu značky DS nabídnout nejvyspělejší technologie dostupné v automobilovém průmyslu.
Model N°8 je k dispozici ve dvou výbavových úrovních. Varianta PALLAS přináší komplexní výbavu včetně systému DS IRIS s trojrozměrnou připojenou navigací, bezdrátového Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíječky telefonů, bezklíčového vstupu, parkovacích senzorů všech stran s couvací kamerou a dvouzónové automatické klimatizace. Vrcholná specifikace ÉTOILE doplňuje vybavení o mřížku chladiče DS LUMINASCREEN, alarm se superzamykáním, světlomety DS PIXEL LED VISION, digitální zrcátko řidiče, systém 360 Vision, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru s hands-free přístupem a rozšířený head-up displej.
Cenová nabídka začína na částce 1 590 000 korun za verzi DS N°8 PALLAS FWD s výkonem 230 koní. První dodávky zákazníkům jsou naplánovány na konec roku 2025. Vůz tak vstupuje na trh v době, kdy prémiové elektrické automobily čelí rostoucím požadavkům na reálný dojezd a pokročilé technologie při zachování designové výjimečnosti.