Informatika

Zaměstnanci v domácích kancelářích společně virtuálně cvičí jógu a vzdělávají se

Firmy se intenzivně snaží svým lidem pracujícím z domova pomoci překonat pocity izolace, fungovat hladce a rozvíjet se. Speciální péči pak věnují zaměstnancům z řad cizinců, kteří mají problém se zorientovat v nových nařízeních souvisejících s nouzovým stavem a probíhající pandemií koronaviru. Kromě pravidelného zpravodajství v angličtině či jejich rodném jazyce jim pomáhají i s nákupy či udržováním kontaktu s příbuznými v zahraničí. Vyplývá to z průzkumu asociace ABSL, která v ČR sdružuje firmy působící v oblasti podnikových služeb.

„Přes 95 % zaměstnanců našeho oboru pracuje již více než měsíc ze svých domovů. Zaměstnanci si museli ze dne na den osvojit nové pracovní návyky a začít zvládat na dálku plnit úkoly, které by dříve řešili v týmu či s pomocí nástrojů, které běžně doma nemají. Z prvních analýz, které jsme udělali mezi zaměstnavateli z oboru podnikových služeb, vyplývá, že to zaměstnanci zvládli výborně. Jejich produktivita dokonce v průměru mírně vzrostla,“ říká Jonathan Appleton, ředitel ABSL. Zaměstnavatelé ovšem svým lidem pracujícím z domova poskytují širokou podporu, 84 % firem například formou online kurzů zaměřených na osvědčené postupy a efektivitu při práci z domova či technologie, které musí nově začít využívat. Dvě třetiny firem pak svým zaměstnancům poskytují plnou IT podporu a
40 % jim pomáhá překonat pocity izolace, stres a obavy ve spolupráci s psychology či kouči. Většina center pak organizuje nejrůznější virtuální vzdělávací, společenské či dokonce sportovní akce.

Ze 120 000 zaměstnanců oboru podnikových služeb tvoří 43 % cizinci, pro které není snadné se v současné situaci v ČR vyznat. I proto jejich zaměstnavatelé, k nimž patří firmy jako například Infosys, Atlas Copco či Deutsche Telecom, zavádí celou řadu opatření, aby jim pomohli s orientací v nejnovějších nařízeních vydávaných vládou a zároveň eliminovali jejich pocity osamělosti. „Firmy například na denní bázi připravují výtah z českého zpravodajství v angličtině a informují své zaměstnance z řad cizinců o nejdůležitějších opatřeních. Čeští kolegové jim zase nabízí pomoc s nákupy či zařizováním potřebných záležitostí na úřadech,“ přibližuje Jonathan Appleton. Souhrn důležitých informací zaměstnancům z ciziny poskytuje celkem 72 % center podnikových služeb v ČR, dvě třetiny center se pak snaží o pravidelný kontakt prostřednictvím online komunikačních nástrojů. Nejde přitom jen o pracovní schůzky, ale například i o společenské aktivity, jako jsou virtuální oslavy narozenin, kvízy či nejrůznější tréninky a kurzy. Ty se ostatně týkají všech zaměstnanců, nejen těch z ciziny. „Snažíme se naše lidi udržet fit ve všech směrech, a proto jsme zavedli celou řadu formátů virtuálního setkávání. Od společné odpolední kávy, přes virtuální kvíz až po pravidelné cvičení jógy, strečinku či planku. Vedle zábavy pak nabízíme i několik tisíc online kurzů, které je možné absolvovat kdykoliv a kdekoliv,“ vypočítává Sergei Holmeckis, ředitel českého centra Deutsche Telecom Services Europe.

Volný čas, který nyní lidé tráví v izolaci doma, věnují často sebevzdělávání. Dle průzkumu plných 60 procent firem registruje růst zájmu o nabízené kurzy a tréninky. Dvě třetiny zaměstnanců májí zájem zejména o kurzy zaměřené na osobní rozvoj, 42 % se věnuje vzdělávání s cílem získat nové kompetence a díky tomu změnit pracovní pozici, 33 % se účastní jazykových kurzů. Ty firmy začaly nabízet formou online vyučování, původní třídy se tak přesunuly na obrazovky a pokračují ve výuce přes Skype, Teams či podobné komunikační nástroje. Výrazný je také růst zájmu o odbornou oborovou GBS kvalifikaci, kterou poskytuje strategický partner ABSL pro oblast vzdělávání, společnost Hackett Group. „Naši lidé mají přístup k široké nabídce kurzů, ať už z oblasti profesního finančního vzdělávání, cizích jazyků či měkkých dovedností. V současné době vnímáme zejména významný nárůst vyžití online kurzů na E-learning platformách. Online formou pokračujeme také v ACCA certifikacích, které jsou v našem oboru velmi přínosné a vyžadují nemalé časové investice. I proto je na ně nyní velmi vhodná doba,“ říká Roman Pavloušek, ředitel finančního centra Atlas Copco Services.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top