personalistika

Zaměstnanci prý mají více práce a jsou častěji ve stresu

Míra stresu v práci se oproti loňskému roku příliš nezměnila. Zvýšil se však stres v životě pracovníků, kteří se přesunuli do domácích kanceláří, a díky tomu jim scházely sociální interakce s kolegy i hranice mezi soukromým a pracovním životem. Lidem z výroby, logistiky a retailu zase vyšší stres způsobovaly obavy o zdraví. Více lidí si také letos stěžuje na celkové vytížení a množství práce. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.

Stres v práci zažívá 86 % zaměstnanců, jen 18 % jich však uvádí, že jde o stres častý a vyčerpávající.  Občas je v práci ve stresu 52 % pracovníků a 16 % zmiňuje spíše stres pozitivní, založený na bázi adrenalinu, který je dále motivuje. Oproti loňskému roku nejde o žádný zásadní výkyv. Až 40 % respondentů ovšem uvádí nárůst stresu v osobním životě. „Jde zejména o pracovníky, kteří se s vypuknutím pandemie přesunuli na home office a do online prostředí. Chybí jim přímá sociální interakce a často bojují se smazáváním hranic mezi pracovním a osobním životem. Pracují ve ztížených podmínkách, vedle práce často řeší péči o děti, a proto se v mnoha případech cítí i více vytížení,“ vysvětluje Martin Malo, ředitel Grafton Recruitment a GI Group.           

Na větší vytížení a množství práce, než před vypuknutím pandemie si stěžuje 34 % pracovníků. Nejčastěji jde o lidi z oboru podnikových služeb (43 %). Do značné míry to může být tím, že tento obor dle asociace ABSL v době pandemie často rozšiřoval svou působnost a přebíral práci od sesterských center v Asii, kde nedokázali v době pandemie a zavřených kanceláří zajistit hladký provoz z domova jako u nás. Větší množství práce a vytížení pak v průzkumu uvedlo také 41 % pracovníků z oboru IT, a to zejména kvůli rychle postupující digitalizaci, adopci nových technologií a nutnosti IT podpory vzdáleně pracujících zaměstnanců.

Čtvrtina respondentů průzkumu upozorňuje také horší efektivitu komunikace, která se vlivem práce z domova výrazně změnila. „Virtuální komunikace sebou přináší nejasnosti zejména ve způsobu interpretace zpráv, což může vést nejen k nepříjemné atmosféře mezi kolegy, ale také ke snížené efektivitě a produktivitě práce. Tendence být stále na přijmu a online může být zase pro řadu pracovníků zdrojem stresu,“ říká Martin Malo.

Zdrojem stresu dnes často bývají i obavy o zdraví, které v dnešní době alespoň někdy vnímá 69 % respondentů. Častěji je mají ženy a zaměstnanci nad 55 let. Na popularitě proto získávají benefity související s ochranou zdraví a stále diskutovanějším tématem je i očkování proti Covid-19. To by v případě možnosti nabídl zaměstnavatel 12 % zaměstnanců. Více než polovina z nich by měla zájem, čtvrtina by naopak očkování odmítla.

Populární

TechBiz.cz přináší novinky z průmyslových a technických oborů i dalších souvisejících oblastí, zajímá se o oblasti jako automobilový průmysl, informatika, doprava, hutnictví, obrana a bezpečnost, logistika, personalistika, robotika, stavebnictví, strojírenství, výzkum a vývoj a mnoho dalších.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz. Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

TechBiz.cz © 20XX

To Top