Xsolla, přední světová společnost v oblasti obchodování s videohrami, představila nové řešení Xsolla Web Shop, které pomáhá vývojářům profitovat z nedávných novinek týkajících se obchodů s aplikacemi a různých platebních metod. Prostřednictvím řešení Xsolla Web Shop mohou vývojáři očekávat až 40% nárůst příjmů a oslovení nových hráčů v nových, pro ně dříve nedostupných lokalitách. Xsolla Web Shop řeší mnoho problémů, se kterými se vývojáři potýkají – například objevitelnost a dohledatelnost, klesající ziskové marže, nedostatečnou kontrolu nad uživatelskou zkušeností, přístup k lokálním platebním metodám, cross game marketing, efektivnější získávání uživatelů, efektivní spolupráci s tvůrci a influencery a mnoho dalšího.
„Společnost Xsolla tento zásadní posun předvídala již začátkem tohoto roku, kdy jsme uvedli na trh několik produktů, které okamžitě začaly aktivně využívat některé z největších světových gamingových společností, aby zvýšily svůj zisk a vybudovaly si užší vztah se svými mobilními a počítačovými hráči. Nyní jsme tyto produkty a poznatky spojili do nového elegantního řešení nazvaného Xsolla Web Shop,” říká Chris Hewish, prezident společnosti Xsolla.
Díky těmto třem změnám na trhu je toto řešení ještě aktuálnější než kdy jindy:
1. Rozsudek ve sporu Epic vs. Apple, který dovoluje vývojářům App Store přesměrovat uživatele na jiné platební systémy. Díky tomu se vyhnou odvodu 30% podílu z plateb v aplikacích, který si účtuje Apple.
2. Společnost Apple oznámila, že je ochotná povolit užívání alternativních platebních metod mimo App Store.
3. Jižní Korea přijala zákon, který požaduje, aby společnosti Apple a Google otevřely své platformy alternativním platebním systémům.
Spolu s prohlášením společností Apple i Google, že multiplatformní hry mohou prodávat IAP i mimo mobilní aplikace, jde o zřejmý signál, že vývojáři mohou zvýšit potenciál globálních příjmů i ziskové marže a vybudovat pevnější vztahy se svými hráči.
„Ačkoli je na odhadnutí dopadu rozhodnutí společnosti Apple ještě brzy, představuje to první pozitivní krok, který rozšiřuje hráčům možnost výběru a vývojářům dává vyšší míru flexibility v oblasti monetizace a obchodních modelů, kterou velmi potřebují. Věříme, že je to pro toto odvětví pozitivní krok, klíčové ale bude provedení a implementace ze strany společnosti Apple i vývojářů,” uvedl Yoshio Osaki, prezident a generální ředitel společnosti IDG Consulting.
Díky rozsáhlé sadě výkonných nástrojů a služeb pomáhá společnost Xsolla vývojářům a vydavatelům videoher uvádět na trh, prodávat, propojovat a optimalizovat jejich hry po celém světě již více než 16 let. Xsolla pečlivě studuje měnící se trendy v herním průmyslu, aby svým partnerům zajistila dlouhodobý úspěch.
V roce 2020 proběhlo 45 % z celosvětových platebních transakcí digitálně či mobilně, což z nich globálně dělá nejoblíbenější platební metodu. Odhaduje se, že do roku 2025 se toto číslo zvýší na více než 60 %. Spotřebitelé častěji platí mobilními aplikacemi v zemích jako je Malajsie a Indie a v dalších oblastech, kde se tolik nepoužívají platební karty. Zapojením řešení Xsolla Web Shop získají vývojáři okamžitý přístup k více než 700 typům platebních metod, včetně těch v jihovýchodní Asii nejoblíbenějších.
„Prostřednictvím Xsolla Web Shop pomáháme vývojářům her přemýšlet o škálování jejich mobilních her napříč různými platformami, aby mohli rozšířit své podnikání na nové trhy a rozšířit i své publikum,” řekl Anton Zelenin, vedoucí oddělení Game Commerce ve společnosti Xsolla. „Možnosti jsou ještě větší a my jsme již nyní svědky úspěchů partnerů, kteří naše řešení integrovali.“
Díky jedinečné kombinaci nástrojů a služeb Xsolla mohou hráči nakupovat na své účty virtuální měny i předměty pomocí své preferované místní měny a své oblíbené platební metody. Samozřejmostí je podpora vícejazyčného zobrazení. Kromě toho řešení poskytuje vývojářům nástroje, které prodlužují životnost mobilních a dokonce i počítačových her mimo obchody s aplikacemi a další platformy.
Xsolla Web Shop je ale mnohem více než pouhý prodej IAP prostřednictvím obrandovaného místa, které má vývojář pod svou kontrolou. Toto řešení zahrnuje řadu dalších výhod pro vývojáře a vydavatele z celého světa. Patří mezi ně:
● Úspory poplatků za platformy. Xsolla si účtuje pouze 5 % plus poplatky za zpracování prodejního kanálu, což umožňuje generovat vyšší zisk a ušetřit až 20 % na transakci.
● Přístup do nových regionů. Možnost oslovit hráče ve více než 250 zemích a umožnit jim platit jejich oblíbeným lokálním způsobem tak, že je jim zpřístupněno více než 700 typů plateb. V regionech, jako je jihovýchodní Asie a Latinská Amerika, kde se kreditní karty nepoužívají tak běžně, se zvýší retence, zatímco hráči, kteří používají známé platební metody, budou více utrácet.
● Zvýšení retence. Nárůst retence lokálních hráčů ve specifických oblastech jako je jihovýchodní Asie a Latinská Amerika, kde se kreditní karty nepoužívají tak často.
● Dobíjení online. Možnost dobíjení, která hráčům umožňuje nakupovat virtuální zboží, jako jsou měny a předměty. Mohou také upgradovat, downgradovat a spravovat své předplatné napříč platformami.
● Snadné spuštění integrace FastTrack. Možnost používat API k importu katalogových položek zákazníka do Xsolla, aby mohl začít ihned prodávat.
● Podpora kompletního katalogu her. Získání možnosti hraní více her na jediné platformě a umožnění nákupů her online po přenesení mobilní hry (her) na web.
● Obchodník se záznamem (Merchant of record, MoR). Xsolla jako MoR pro vývojáře a vydavatele vyřizuje místní daně, DPH a další poplatky, stejně jako dodržování předpisů COPPA, GDPR a dalších.
● Přehled o podvodném jednání. Možnost bezpečného podnikání s nejlepším systémem proti podvodům ve své třídě přizpůsobeném na míru hernímu průmyslu, který dokáže účinně blokovat 99 % podvodného chování.
● Porozumění chování hráčů. Vlastnictví dat a vhled do hráčských preferencí umožní vývojářům provádět efektivnější marketingové kampaně zaměřené na oslovování nových hráčů a poskytnutí stávajícím hráčům toho, po čem ve hře touží.
● Integrovaný influencer marketing. Možnost propagovat svůj internetový obchod prostřednictvím kampaní zaměřených na výkon a nabídnout hráčům možnost podílu na příjmech, kupóny a zpětné platby.
● Lepší získávání hráčů. Možnost ovládat proces UA pomocí e-commerce kampaní, které mají lepší globální dosah a objevitelnost.
● Vlastní zkušenost se značkou. Vývojáři mohou pro svou hru a hráče vytvořit vlastní značkový zážitek, místo aby byli kontrolováni, spravováni a omezováni pouze na to, co poskytují obchody s aplikacemi.
● Fyzické zboží. Možnost vytvořit si internetový obchod s prodejem značkového zboží svým fanouškům.
● Nákupy dárků a propagační akce. Vývojáři mohou zvýšit průměrné příjmy na uživatele prostřednictvím marketingových kanálů pomocí dárkových nákupů pro přátele a rodinu, vlastních balíčků, výprodejů, bonusových a cashback kupónů, upgradů a dalších.
Budoucnost mobilních her je vzrušující a nabízí mnoho příležitostí, jak dosáhnout nových tržeb a rozšířit své publikum prostřednictvím vlastního, multiplatformního zážitku, který uspokojí potřeby a přání hráčů. Společnost Xsolla vidí v souvislosti s navrhovanými změnami v App Store možnost podpořit růst v podnikání v oblasti mobilních her u svých stávajících i potenciálních partnerů.