ČTK

Výrobce oceli Bilstein chce investovat 378 mil.Kč do technologií

Posted on

Královodvorský výrobce pásové oceli Bilstein CEE chce investovat až 378 milionů korun do nových technologií. Pořídí mimo jiné novou balicí linku nebo zařízení na válcování ocelových pásů za studena. S investicemi počítá v rozvojovém a obchodním plánu na příští tři roky, sdělila dnes firma ČTK.

O výběru dodavatele balicí linky bude rozhodnuto v polovině příštího roku, dodací doba je zhruba devět měsíců a v provozu by měla být v létě 2018. Náklady na pořízení budou 94,5 milionu korun. Další projekt si vyžádá 216 až 270 milionů Kč. Podle předsedy představenstva Petera Uhríka se po dlouhé době v Česku postaví nové válcovací kvarto na válcování ocelových pásů za studena. Dosavadní zařízení z 80. let už nesplňuje technologické požadavky. “Chceme dosáhnout většího záběru na trhu, být schopni nabízet nejenom kvalitnější povrchy, ale i nové produkty, a to hlavně pro automobilový průmysl,” uvedl Uhrík.

Obnova brownfieldu, v němž se závod nachází, bude pokračovat další fází spočívající v přestavbě dosud nepoužívaných hal na sklad materiálu. Modernizace si vyžádá zhruba 13 milionů korun. Obchodní plán na příští rok počítá se zhruba stejnými výkony jako letos, tedy tržbami kolem 800 milionů Kč. V červnu dozorčí rada schválila pořízení dalších tří pecí s výhledem na rozšíření kapacity až na celkových 12 žíhacích pecí. Na výstavbě se pracuje, firma plánuje jejich zprovoznění v červnu 2017.

Společnost Bilstein CEE, která je součástí německé Bilstein Group, vyrábí pásovou ocel válcovanou za studena. Firma zaměstnávající 165 lidí produkuje zhruba 50.000 tun pásů ročně a chce se dostat až na 80.000 tun.

Areál královodvorských železáren zažil po roce 1989 podobně jako další velké podniky v Česku útlum. Podle Uhríka si prošel klasickou špatnou manažerskou privatizací a dospěl k bankrotu. Skupina Bilstein Group převzala studenou válcovnu v roce 2005 a začala s technologickými úpravami. Nejdříve pod značkou KWW a od loňského roku pod názvem Bilstein CEE, což jí podle Uhríka výrazně pomáhá v marketingu.

Populární

TechBiz.cz © 20XX