automotive
Volkswagen představí příští měsíc novou podnikatelskou strategii
Německá automobilová skupina Volkswagen představí v polovině června novou podnikatelskou strategii. Řekl to šéf skupiny Matthias Müller v proslovu k vedoucím manažerům, jehož výňatky dnes získala agentura Reuters.
Největší evropská automobilka nyní připravuje novou strategii pro osobní automobily, která by měla po překonání dopadů skandálu s emisemi posílit jeho ziskovost.
“Chceme vyvést Volkswagen z nejobtížnější situace, jakou kdy zažil,” řekl Müller.
Volkswagen loni v září přiznal, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Aféra se po celém světě týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Volkswagen loni kvůli nákladům spojeným s aférou prodělal 1,6 miliardy eur (43,2 miliardy Kč), což byla nejvyšší celoroční ztráta v jeho historii.