automotive

Volkswagen Polo GTI R5 se uvede na šotolině i asfaltu

Posted on

Volkswagen poprvé nastoupí do ostré soutěže s vozem Polo GTI R5 v Rallye Španělsko (25. – 28. října 2018), která je pro debut ideální. Soutěžní vůz s výkonem 200 kW (272 k), koncipovaný pro nasazení soukromými týmy v soutěžích na celém světě – například v kategorii WRC 2, mistrovství Evropy v rallye nebo v národních mistrovstvích – zažije přitom svůj křest ohněm v nejvšestrannějším podniku mistrovství světa v rallye FIA.

V Katalánsku se totiž pojede jak na asfaltu, tak i na šotolině. Pro kompletní úpravu podvozku, brzd a mnoha dalších komponentů mají týmy k dispozici pouhých 75 minut. Rallye Španělsko je pro Volkswagen ideálním místem i z jiné perspektivy. Ve vrcholné kategorii mistrovství světa v rallye zůstala značka při všech čtyřech účastech s vozem Polo R WRC neporažena a v roce 2013 slavila první titul v hodnocení konstruktérů.

„Rallye Španělsko je pro nás velmi dobrým místem,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Zde jsme s týmem slavili náš první titul mistra světa a na takové okamžiky se nezapomíná. A samozřejmě je Rallye Španělsko vzhledem ke střídání různých povrchů ideální k první skutečné zkoušce ohněm za ostrých soutěžních podmínek.“

Volkswagen dosáhl za pouhé čtyři roky v mistrovství světa v rallye pozoruhodných výsledků – dvanáct titulů, 43 z 52 možných vítězství a 640 vítězství v rychlostních zkouškách. Volkswagen otvírá s vozem Polo GTI R5 novou kapitolu v soutěžním sportu, která má navázat na tehdejší úspěchy na jiné úrovni – v zákaznickém sportu. Debut ve Španělsku byl proto zvolen na základě pečlivého uvážení. Záměrem bylo také poskytnout inženýrům ještě více času pro dosažení optimální vyzrálosti vývoje celého automobilu. Původně na konec léta plánovaná homologace byla nyní posunuta o několik týdnů na 1. října 2018. „Testy samy o sobě probíhají dobře. Od jezdců, kteří testovali Polo GTI R5, dostáváme velmi dobrou zpětnou vazbu,“ vysvětluje Smeets. „Chceme však ještě změnit několik věcí, než dojde k finální homologaci vozu.“

A Gerard Jan de Jongh, technický vedoucí projektu Polo GTI R5 a dříve inženýr mistra světa Sébastiena Ogiera, k tomu dodává: „Zákaznické vozidlo musí dosáhnout  ještě vyzrálejšího stavu vývoje než soutěžní vůz kategorie WRC při továrním nasazení. Po dokončené homologaci nemá již zákazník často možnost ještě něco dodatečně měnit nebo tak důkladně testovat. Proto hodláme věnovat více času na to, abychom od října dodávali našim zákazníkům technicky vyzrálé a rychlé Polo GTI R5.“

Populární

TechBiz.cz © 20XX