automotive

Volkswagen ID.R v Goodwoodu zaútočí na rekord Formule 1

Festival rychlosti v Goodwoodu, který se koná ve dnech 4. až 7. července v jižní Anglii, bude svědkem souboje odlišných technických konceptů. Elektrický pohon proti motorům na benzin – taková je výzva v letošním ročníku. Volkswagen zaútočí na renomované akci, na níž jsou vítány i historické ikony motoristického sportu, na 20 let platný traťový rekord elektrickým závodním vozem ID.R.  Držitelem současného rekordu je od roku 1999 Nick Heidfeld (D), a to s časem 41,6 sekundy, který stanovil s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13, poháněným atmosféricky plněným motorem V10 o výkonu cca 574 kW (780 k). ID.R, disponující elektrickým pohonem o celkovém nejvyšším výkonu 500 kW (680 k), stanovil již v minulém roce v Goodwoodu nový traťový rekord pro elektromobily. Romain Dumas (F) tehdy dosáhl se sportovním průkopníkem rodiny zcela elektricky poháněných sériových vozidel ID. třetího nejrychlejšího času v historii tohoto sportovního podniku.

„V oblasti sériově vyráběných vozidel i v motoristickém sportu probíhá právě zásadní změna. Výkony elektromobilů se zvyšují a v mnoha ohledech se již dlouho vyrovnají automobilům se spalovacími motory,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „V Goodwoodu chceme ukázat, že se elektrický pohon závodního vozu ID.R může poměřovat s Formulí 1. Zda bude Roman Dumas se svým útokem na traťový rekord Nicka Heidfelda úspěšný, to závisí také na podmínkách, které budou o víkendu panovat.“

Počasí a stav vozovky budou hrát rozhodující roli

Proměnlivé počasí na jihu Anglie a stav vozovky v areálu „Goodwood House“ patří mezi nejistoty, s nimiž je tým konfrontován. „Je těžké správně odhadnout, jak velkou adhezi vozovka nabídne. V průběhu víkendu se to neustále mění,“ říká jezdec Dumas. Společnost Bridgestone, partner Volkswagenu, vybaví ID.R pro sprint na trati o délce 1,86 kilometru mimořádně měkkými závodními pneumatikami s extrémně dobrou přilnavostí. Technici výrobce pneumatik jsou s výzvami Festivalu rychlosti důvěrně obeznámeni, protože i Nick Heidfeld stanovil v roce 1999 nejlepší čas na pneumatikách Bridgestone.

Největším rozdílem v technické konfiguraci závodního vozu ID.R v porovnání s loňským rokem jsou rozměry lithium-iontových akumulátorů a řízení toků elektrické energie. „Nejnovější evoluční verze závodního vozu ID.R je optimalizována pro sprint,“ vysvětluje François-Xavier Demaison, technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „V Goodwoodu se počítá jen maximální výkon a minimální hmotnost. ID.R má i s jezdcem hmotnost méně než 1000 kilogramů.“ Během „závodu do oblak“ na Pikes Peaku (USA) v červnu 2018, při němž stanovil absolutní rekord, i během jízdy na Severní smyčce Nürburgringu (D), která před čtyřmi týdny přepsala rekord pro elektromobily, ujel ID.R vždy necelých 20 kilometrů – tedy více než desetinásobek délky trati na „Festivalu rychlosti“.

Volkswagen připravil pro více než 200 000 očekávaných návštěvníků atraktivní program i mimo závodní trať. V náročně koncipované expozici si mohou fanoušci a zájemci utvořit vlastní představu o fascinaci elektrické mobility. Na Festivalu rychlosti bude prezentován mimo jiné model ID.31. První model budoucí produktové řady elektromobilů ID. značky Volkswagen bude uveden na trh v roce 2020 a další modely budou následovat. Značka Volkswagen v rámci své elektrické ofenzivy plánuje, že se do roku 2025 stane globální jedničkou v segmentu síťově propojených vozidel s nulovými emisemi, a to díky více než 20 výhradně elektricky poháněným modelům a více než jednomu milionu prodaných vozidel ročně.

New challenge for the Volkswagen ID.R at Goodwood Festival of Speed.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top