automotive

Třetina Češek by si koupila SUV, vlastní jej pět procent

Posted on

Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV. Ve skutečnosti jej vlastní pět procent. Vyplývá to z průzkumu, který provedla společnost Kia Motor Czech mezi 1017 ženami. Přibližně 32 procent respondentek by volilo jakékoli kombi s velkým kufrem, sedan by si pořídila pětina. Malé auto preferuje 28 procent žen.

Při koupi vozu berou téměř tři čtvrtiny žen (73 procent) v potaz především technické parametry, jako jsou výkon, prostornost a spotřeba. Necelá polovina (45 procent) žen klade důraz na bezpečnost a třetina od svého budoucího automobilu očekává také všestrannost.

Ženský hlas zaznívá při koupi nového vozu v 90 procentech případů. O společné rozhodnutí obou partnerů jde v 61 procentech, v některých případech rozhoduje celá rodina (13 procent).

“Průzkum potvrzuje dlouhodobý trend posledních let, kterým je stále se zvyšující zájem o vozy ze segmentu SUV. V posledních dvou letech generuje tento segment necelou třetinu našich prodejů, což se téměř shoduje s výsledky průzkumu,” uvedla mluvčí Kia Motors Czech Kateřina Jouglíčková.

Čtyři z deseti žen si pořídily první vůz do 25. narozenin, zatímco do 30 let si auto pořídily téměř tři čtvrtiny žen. Více než třetina si ho pořídila z vlastních úspor, čtvrtina ho dostala jako dárek od rodičů, desetina si na něj musela půjčit. České motoristky nejčastěji vlastní kombíky (30 procent) či sedany (29 procent), které jsou s odstupem následovány malými vozy ze segmentu A (20 procent).

Populární

TechBiz.cz © 20XX