automotive
Třetina Češek by si koupila SUV, vlastní jej pět procent
Zhruba třetina Češek by si ráda pořídila terénní vůz SUV. Ve skutečnosti jej vlastní pět procent. Vyplývá to z průzkumu, který provedla společnost Kia Motor Czech mezi 1017 ženami. Přibližně 32 procent respondentek by volilo jakékoli kombi s velkým kufrem, sedan by si pořídila pětina. Malé auto preferuje 28 procent žen.
Při koupi vozu berou téměř tři čtvrtiny žen (73 procent) v potaz především technické parametry, jako jsou výkon, prostornost a spotřeba. Necelá polovina (45 procent) žen klade důraz na bezpečnost a třetina od svého budoucího automobilu očekává také všestrannost.
Ženský hlas zaznívá při koupi nového vozu v 90 procentech případů. O společné rozhodnutí obou partnerů jde v 61 procentech, v některých případech rozhoduje celá rodina (13 procent).
“Průzkum potvrzuje dlouhodobý trend posledních let, kterým je stále se zvyšující zájem o vozy ze segmentu SUV. V posledních dvou letech generuje tento segment necelou třetinu našich prodejů, což se téměř shoduje s výsledky průzkumu,” uvedla mluvčí Kia Motors Czech Kateřina Jouglíčková.
Čtyři z deseti žen si pořídily první vůz do 25. narozenin, zatímco do 30 let si auto pořídily téměř tři čtvrtiny žen. Více než třetina si ho pořídila z vlastních úspor, čtvrtina ho dostala jako dárek od rodičů, desetina si na něj musela půjčit. České motoristky nejčastěji vlastní kombíky (30 procent) či sedany (29 procent), které jsou s odstupem následovány malými vozy ze segmentu A (20 procent).