automotive

Toyota loni zvýšila prodej o 17 procent na rekordních 10 338 vozů

Toyota loni na českém trhu zažila rekordní rok. Prodej osobních a lehkých užitkových vozů se zvýšil o 17 procent na 10 338 registrovaných aut, což je nejvíce v historii a pro značku to znamená 3,7% podíl na trhu. Prémiová značka Lexus zaznamenala růst o 33 procenta na 408 prodaných vozů.

Prodeje českého zastoupení obou značek nijak neovlivnilo ani zářijové zavedení přísnějších emisních limitů a nový způsob měření emisí WLTP, kvůli kterému trh jako celek v podzimních měsících klesal a některé značky zaznamenaly dokonce výrazný propad.

Toyota byla i vloni tradičně silná na trhu privátních zákazníků, kde jí za rok 2018 patří celkové 4. místo s 5 033 prodanými automobily a podílem 6,9 procenta. To zároveň představuje meziroční nárůst prodejů o 17 procent. Značka posílila i na fleetovém trhu. Díky růstu o 18 procenta na 5 290 vozů dosáhla tržního podílu 2,5 procenta.

Prodej osobních aut Toyota se zvýšil o 14 procent na 9 267 vozů, v kategorii užitkových vozidel značka rostla o  rekordních 54 procent na 1 071 prodaných vozů.

“Potvrzuje se, že naše nabídka čím dál více odpovídá potřebám českých privátních i firemních zákazníků. Technologická vyspělost a náskok v oblasti hybridních a benzínových pohonů, stejně jako včasná příprava a snaha o snižování škodlivých emisí, jsou dalším základním pilířem zájmu o naši značku. Na rozdíl od jiných jsme nemuseli na podzim omezovat nabídku a díky bezproblémové dostupnosti jsme schopni uspokojit potřeby zákazníků. Během podzimních měsíců nám patřilo dokonce stabilně 7. místo na trhu. Zatímco celý trh loni klesl o tři procenta, my jsme o 17 procent posílili,” říká generální ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

V loňském roce výrazně rostl i podíl prodaných hybridních vozů. U Toyoty dosáhl 31 procent, u značky Lexus tvořil 90 procent celkového odbytu značky.

Nejprodávanějším modelem loňského roku byl Yaris (2 231 registrací), který je na 5. místě ve třídě malých vozů. Následuje Auris (1 779 registrací) a model Toyota C-HR, který zaznamenal nárůst prodejů o 52 procent na registrovaných 1 604 vozů, což mu zajistilo 3. příčku v segmentu kompaktních SUV.  Čtvrtým nejprodávanějším modelem Toyoty byla legendární Corolla, nejprodávanější model světa (1 576 v ČR registrovaných vozů).  Pětici nejprodávanějších osobních modelů pak uzavírá zakladatel segmentu SUV, Toyota RAV4 (1 113 registrací) Nejoblíbenější užitkovým vozem pak byl model Toyota Proace, který zaznamenal rekordní nárůst odbytu o  necelých 160 procent na 742 aut.

Letošní rok bude u Toyoty ve znamení  nových generací modelů RAV4, Camry a Corolla. Camry se letos vrací na evropský trh a tedy po 15 letech i do České republiky. Toyota uvede i novou generaci modelu Corolla, který nyní pod jednotným názvem obsáhne provedení hatchback, sedan i kombi. Corolla bude také prvním modelem, u kterého Toyota poprvé představí i dvě varianty hybridního pohonu o objemu 1,8 nebo 2,0 litru. Prvním letos uvedeným modelem, jehož prodej byl již spuštěn v prvním lednovém týdnu, je pak legendární SUV RAV4, které přináší mimo jiné nový hybridní pohon o celkovém výkonu 222 koní a vylepšené vlastnosti 4×4.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top