automotive

TOYOTA GR SUPRA GT4 s perspektivou závodního nasazení

Toyota letos na ženevském autosalonu představí ve světové premiéře svůj nový model GR Supra GT4 Concept. Návrhářská a konstrukční studie zkoumá, jak by bylo možné nově uvedenou pátou generaci sportovního vozu Supra přetvořit v konkurenceschopný stroj pro mezinárodní soutěže GT4. Snaží se o dosažitelný a cenově dostupný vůz i pro soukromé závodní jezdce či malé týmy.

Homologovaná Toyota GR Supra disponuje nezbytnými vlastnostmi, které z ní činí atraktivní vůz k potenciálnímu nasazení v soutěžích GT4. Nabízí dokonale vyvážený podvozek, dvoumístnou kabinu, mimořádně tuhou a lehkou karoserii, pohon zadních kol a velmi nízké těžiště. Spojení krátkého rozvoru se širokým rozchodem kol přineslo „zlatý poměr“ 1,55 pro vynikající stabilitu a agilní ovladatelnost, což je cennou devizou právě v seriálu, jehož předpisy staví na vyváženosti vypočtených provozních charakteristik, aby byla zaručena srovnatelná konkurenceschopnost všech startujících vozů.

Koncepční model z dílny TOYOTA GAZOO Racing je okamžitě rozpoznatelný jako model Supra, zachovává si nízké a atletické tvary homologovaného vozu, avšak je o něco delší a nižší. GR Supra GT4 Concept má navíc speciálně navržený přední difuzor a zadní křídlo pro lepší proudění vzduchu kolem podvozku, snížení aerodynamického odporu a dosažení optimálního přítlaku. Oba uvedené prvky jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého přírodními vlákny (např. lněných nebo konopných), nahrazujícími tradiční uhlíková vlákna v zájmu snižování dopadů na životní prostředí. Původní litá kola byla nahrazena závodními koly OZ 11 x 18″ s pěticí otvorů pro šrouby.

Z původního modelu byly převzaty vzpěry McPherson vpředu a zavěšení zadních kol typu multi-link, avšak nově se objevují pružiny, tlumiče a stabilizátory v závodní specifikaci. Účinné zpomalování, které je v závodním nasazení nezbytností, zajišťují vysoce výkonné brzdy Brembo.

Pod kapotou koncepčního modelu GR Supra GT4 Concept zůstává řadový benzínový šestiválec o objemu 3,0 litru s jedním turbodmychadlem typu Twin Scroll, spolupracující s automatickou převodovkou. K vylepšení výkonu přispěla elektronická řídicí jednotka v závodní specifikaci a speciální kabelové svazky. Dále zde najdeme hnací hřídele v závodní specifikaci a samosvorný diferenciál.

V kabině zbavené všech zbytečností je zabudována vysokopevnostní bezpečnostní klec, hasicí přístroj v souladu se standardy FIA a skořepinové sedadlo OMP. Koncept je dále vybaven palivovou nádrží v závodní specifikaci a systémem rychlotankování paliva.

GT4 je jednou z celosvětově nejrychleji rostoucích kategorií motoristického sportu, zahrnující národní a regionální soutěže v Evropě, Severní Americe, Asii a Oceánii. Kategorie založená roku 2006 a schválená asociací FIA má představovat cenově dostupný závodní seriál určený profesionálním i amatérským závodníkům, který je možným odrazovým můstkem k soutěžím GT3.

TOYOTA GAZOO Racing vyhodnotí zájem potenciálních zákazníků o koncepční model Supra GT4 Concept a teprve poté rozhodne o dalším vývoji tohoto vozidla.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top