automotive

Touareg podvozek s inovativní stabilizací náklonu

Technicky vyspělý podvozek nového modelu Touareg stanovuje měřítka v segmentu SUV z hlediska komfortu a agility. V nejlépe vybavené verzi podvozku k tomu přispívá kombinace inovativního vzduchového odpružení včetně adaptivní regulace tlumičů a zcela nově vyvinutý systém adaptivní stabilizace náklonu karoserie (eAWS, novinka značky Volkswagen). Systém eAWS pracuje s aktivními stabilizátory, které se extrémně rychle přizpůsobují jízdní situaci díky elektromotorům napájeným 48V elektrickým systémem.

Touareg s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory
Nový systém eAWS funguje následovně: Nejdůležitějšími díly systému elektromechanické stabilizace náklonu karoserie jsou příčné zkrutné stabilizátory na přední a zadní nápravě. Konvenční podvozky jsou vybaveny ocelovými příčnými zkrutnými stabilizátory vpředu a vzadu, které sahají z jedné strany nápravy na druhou. Při průjezdu zatáčkou (nebo při přejezdu relativně velké nerovnosti na jedné straně) dochází k působení torzních sil mezi oběma konci stabilizátoru. Výsledná kinematika minimalizuje boční náklon karoserie při průjezdu zatáčkou. Díky systému aktivní stabilizace náklonu karoserie probíhá celý proces s ještě vyšší účinností, protože karoserii udržuje horizontálně v téměř rovnoběžné rovině s vozovkou.

Systém eAWS za tím účelem používá po jednom elektromechanicky ovládaném příčném zkrutném stabilizátoru na přední i zadní nápravě. Jejich činnost koordinuje centrální řídicí jednotka. Oba konce příčného zkrutného stabilizátoru jsou v tomto případě spojeny ovládacím elektromotorem. V závislosti na jízdní situaci jsou obě poloviny stabilizátoru proti sobě více nebo méně vzájemně natáčeny (zvyšuje, resp. snižuje se tuhost odpružení) nebo odpojeny. Napětí 48 V, potřebné k napájení výkonných elektromotorů, krátkodobě vytvářejí speciální kondenzátory pro ukládání energie se schopností extrémně rychlého nabíjení a vybíjení. Aktivní příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie modelu Touareg při průjezdu zatáčkou. Vůz je díky tomu agilnější, zároveň však řidiči poskytuje přirozenou zpětnou vazbu o jízdní dynamice.

Systém eAWS kromě toho významně vylepšuje jízdní komfort, protože při jízdě přímým směrem lze elektromechanicky ovládané stabilizátory – na rozdíl od ocelových stabilizátorů – odpojit, takže vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči nemusí již překonávat sílu stabilizátorů. A to má citelný vliv na charakteristiku odpružení, a tím i na jízdní komfort. Při jízdě v terénu umožní elektromechanické odpojení obou částí příčných zkrutných stabilizátorů větší překřížení náprav a zlepší trakci.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top