automotive

Touareg „Asistent pro jízdu v dopravní koloně“

Posted on

Funkce částečně autonomní jízdy zvyšují komfort na dosud nevídanou úroveň. Ukázkovým příkladem této progresivní techniky je nový Touareg1): Řidič SUV vyšší třídy je na své přání cíleně podporován asistenčními systémy při řízení, akceleraci a brzdění. Díky fúzi různých systémů zvládne Touareg při aktivovaném „asistentu pro jízdu v dopravní koloně“ částečně autonomní jízdu v nepříjemných situacích s častým popojížděním.


Nový Touareg s progresivními asistenčními systémy
Asistent pro jízdu v dopravní koloně funguje následovně: Kombinací kamerového asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a adaptivního tempomatu „ACC“, pracujícího s radarovým senzorem, bylo možné realizovat „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“. Oba systémy musejí být aktivovány, aby měl řidič k dispozici rozšířenou funkci částečně autonomní jízdy. Řidič může „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“ zapínat a vypínat společně s „funkcí adaptivního řízení vozidla v jízdním pruhu“. „Adaptivní řízení vozidla v jízdním pruhu“ je doplňkovou funkcí systému „Lane Assist“, která udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu, a tím podporuje řidiče při řízení.

Například v dopravní koloně nebo při průjezdu zúženým úsekem kvůli stavebním činnostem následuje Volkswagen Touareg vpředu jedoucí vozidla ve svém jízdním pruhu. V závislosti na plynulosti dopravy dokáže přitom zpomalovat až do úplného zastavení a – během definované doby stání – se automaticky znovu rozjet.

ACC, Lane Assist, funkce adaptivního řízení vozidla v jízdním pruhu a asistent pro jízdu v dopravní koloně jsou asistenční funkce, které řidiče podporují v rámci svých systémových limitů. Řidič proto nese veškerou odpovědnost i při částečně automatizované jízdě. Na činnost asistenčních funkcí musí dohlížet a ponechat ruce na volantu. Kromě toho musí být řidič připraven kdykoli v případě potřeby zasáhnout do řízení.

Populární

TechBiz.cz © 20XX