automotive
Šťastná řidička: Koupila hybridní Toyotu s pořadovým číslem dva miliony
Toyota Motor Europe prodala řidičce z Polska hybridní vůz s pořadovým číslem dva miliony. Zákaznice si zvolila model Toyota C-HR Hybrid s dvoubarevným lakováním karoserie. Hybridní modely, pohybující se až 50 % času při jízdě ve městě v bezemisním režimu, představují cenově dostupné a stále oblíbenější řešení pro všechny zájemce o elektrifikovanou mobilitu. Bezmála každá druhá Toyota prodaná v Evropě je v současnosti hybridní.
Když Magdalena Sobolewska-Berezová vstupovala do dveří varšavského prodejce, rozhodně netušila, že o půl hodiny později bude slavnostně přebírat klíčky od zbrusu nové Toyoty přímo od generální ředitelky Toyoty. Ukázalo se totiž, že paní Sobolewska-Berezová si právě koupila dvoumiliontý hybridní vůz Toyota prodaný v Evropě od roku 2000, kdy automobilka v tomto světovém regionu hybridní technologii představila.
„Jezdila jsem vozem jiné značky se spalovacím motorem, ale myslím, že hybrid je skvělou volbou. O Toyotu C-HR jsem se začala zajímat kvůli její jedinečnosti, nízký emisím, modernímu designu, pohodlné jízdě a zavazadlovému prostoru, který je dost velký i pro mé dva psy. Zvláštní význam pro mne má i nízkoemisní provoz, protože jsem bioložka. Mojí vášní je biodiverzita – zajímám se o ni a sama chci napomoci ji zachovat pro budoucí generace. Věřím, že hybridní vozidla jsou budoucností, zejména ve městech,“ říká Sobolewska-Berezová, vedoucí katedry biologie Varšavské univerzity, která jako dárek zároveň získala tankovací kartu na jeden rok.
Nezávislé výzkumy ukazují, že hybridní Toyota s autonomním dobíjením se pohybuje více než 50 % času v režimu s nulovými emisemi, a to jak ve městě, tak v příměstském prostředí. Vůz není nutné zapojovat do zásuvky, neboť systém zajišťuje automatické dobíjení baterie během jízdy, při zpomalování a brzdění.
V roce 2011 se pro hybridní vůz rozhodlo 10 procent evropských zákazníků. Tento údaj do roku 2018 exponenciálně narostl na 47 procent. Bezmála každá druhá Toyota prodaná v Evropě je v současnosti hybridní. Díky obsáhlé modelové řadě, kdy Toyota má osm hybridních modelů a Lexus devět, existuje dostatečně široká nabídka pro potřeby jakéhokoli zákazníka, od malé Toyoty Yaris Hybrid až po vlajkové kupé Lexus LC500h.
Cíl: Snížit emise o 90 procent
Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.
V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 procent oproti hodnotám roku 2010. Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.
Hybridní technologie od Toyoty tvoří základ portfolia vozidel šetrných k životnímu prostředí, ať už se jedná o plug-in hybridy (PHEV), elektromobily s bateriovým pohonem (BEV) nebo elektromobily na palivové články (FCEV).