automotive

Šťastná řidička: Koupila hybridní Toyotu s pořadovým číslem dva miliony

Toyota Motor Europe prodala řidičce z Polska hybridní vůz s pořadovým číslem dva miliony. Zákaznice si zvolila model Toyota C-HR Hybrid s dvoubarevným lakováním karoserie. Hybridní modely, pohybující se až 50 % času při jízdě ve městě v bezemisním režimu, představují cenově dostupné a stále oblíbenější řešení pro všechny zájemce o elektrifikovanou mobilitu. Bezmála každá druhá Toyota prodaná v Evropě je v současnosti hybridní.

Když Magdalena Sobolewska-Berezová vstupovala do dveří varšavského prodejce, rozhodně netušila, že o půl hodiny později bude slavnostně přebírat klíčky od zbrusu nové Toyoty přímo od generální ředitelky Toyoty. Ukázalo se totiž, že paní Sobolewska-Berezová si právě koupila dvoumiliontý hybridní vůz Toyota prodaný v Evropě od roku 2000, kdy automobilka v tomto světovém regionu hybridní technologii představila.

„Jezdila jsem vozem jiné značky se spalovacím motorem, ale myslím, že hybrid je skvělou volbou. O Toyotu C-HR jsem se začala zajímat kvůli její jedinečnosti, nízký emisím, modernímu designu, pohodlné jízdě a zavazadlovému prostoru, který je dost velký i pro mé dva psy. Zvláštní význam pro mne má i nízkoemisní provoz, protože jsem bioložka. Mojí vášní je biodiverzita – zajímám se o ni a sama chci napomoci ji zachovat pro budoucí generace. Věřím, že hybridní vozidla jsou budoucností, zejména ve městech,“ říká Sobolewska-Berezová, vedoucí katedry biologie Varšavské univerzity, která jako dárek zároveň získala tankovací kartu na jeden rok.

Nezávislé výzkumy ukazují, že hybridní Toyota s autonomním dobíjením se pohybuje více než 50 % času v režimu s nulovými emisemi, a to jak ve městě, tak v příměstském prostředí. Vůz není nutné zapojovat do zásuvky, neboť systém zajišťuje automatické dobíjení baterie během jízdy, při zpomalování a brzdění.

V roce 2011 se pro hybridní vůz rozhodlo 10 procent evropských zákazníků. Tento údaj do roku 2018 exponenciálně narostl na 47 procent. Bezmála každá druhá Toyota prodaná v Evropě je v současnosti hybridní. Díky obsáhlé modelové řadě, kdy Toyota má osm hybridních modelů a Lexus devět, existuje dostatečně široká nabídka pro potřeby jakéhokoli zákazníka, od malé Toyoty Yaris Hybrid až po vlajkové kupé Lexus LC500h.

Cíl: Snížit emise o 90 procent

Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.

V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 procent oproti hodnotám roku 2010. Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.

Hybridní technologie od Toyoty tvoří základ portfolia vozidel šetrných k životnímu prostředí, ať už se jedná o plug-in hybridy (PHEV), elektromobily s bateriovým pohonem (BEV) nebo elektromobily na palivové články (FCEV).

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top