automotive
Škoda zvýšila u nejsilnější octavie výkon na 245 koní
Škoda Auto začne letos prodávat dosud nejsilnější octavii s výkonem 245 koní. Proti dosavadnímu vrcholnému modelu řady RS má Octavia RS 245 výkon vyšší o 15 koní. Světovou premiéru bude mít v březnu na autosalonu v Ženevě, uvedla firma v tiskové zprávě.
Octavia RS 245 díky přeplňovanému benzinovému čtyřválci 2,0 TSI zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,6 vteřiny a maximální rychlost bude mít elektronicky omezenou na 250 km/h. V nabídce Škody zůstane standardní verze Octavia RS s výkonem 230 koní.
Nejsilnější octavii bude Škoda nabízet ve verzích liftback i combi. Vůz má buď šestistupňovou manuální převodovku, nebo poprvé i sedmistupňový automat. Výška vozu je oproti běžným octaviím snížená o 14 milimetrů a rozchod kol zadní nápravy je o 38 milimetrů širší než u předchozí verze.
Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ, který u ostatních octavií není. Tato funkce umožňuje dynamickou akceleraci při výjezdu ze zatáčky. Omezuje prokluz na jednom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku.
Vůz se bude standardně dodávat na 19palcových kolech s full LED světlomety. V interiéru dominuje černá barva, sportovní sedadla s vystouplými bočnicemi jsou z alcantary. Připojení k internetu obstarává modul LTE a Wi-Fi hotspot. V rámci připojení má auto k dispozici aktuální dopravní informace a je vybavené funkcí nouzového volání v případě nehody. Ve výbavě je asistent pro couvání s přívěsem, hlídač mrtvého úhlu v zrcátkách, asistent pro vycouvávání z řady vozidel i adaptivní tempomat.
Zkratku RS pro nejsportovnější modely značky Škoda použila poprvé v roce 1974 v motoristickém sportu. V roce 2000 se tato zkratka jako synonymum sportovního charakteru objevila i v modelové řadě značky. Dosud bylo prodáno 200.000 vozů ve variantě RS, z toho 100.000 od roku 2013, ve třetí generaci modelu Octavia.
Octavia je nejprodávanější model Škody. Loni prodala 436.300 octavií, což je 39 procent celkového prodeje značky.