automotive
Škoda Auto vytvořila novou oblast digitalizace,investuje miliardy
Škoda Auto kvůli vývoji aut připojených k internetu a elektromobilů založila v rámci firemní struktury novou oblast digitalizace. Vyplývá to z informací automobilky. Do budoucna v rámci celopodnikové digitalizace podle neoficiálních informací počítá s investicemi za miliardy korun i přijímáním nových zaměstnanců.
Projekt celopodnikové digitalizace vychází ze Strategie 2025, kterou zpracovaly jednotlivé značky koncernu Volkswagen. Strategie mimo jiné na úrovni skupiny VW počítá s tím, že koncern do roku 2025 investuje desítky miliard eur do elektrických vozů, služeb alternativní taxislužby a automatického řízení. Vzniknout by mělo 30 modelů elektromobilů.
Škoda již letos oznámila, že v roce 2019 přijde na trh s prvním hybridním vozem, což je označení aut kombinujících pohon na běžné palivo s elektromotorem. Pak by měl následovat automobil čistě na elektrický pohon. Prvním hybridním modelem by měl být Superb současné generace. Takzvaným plug-in hybridem, tedy autem připojitelným do elektrické zásuvky, má v budoucnu být nový velký sportovně-užitkový vůz, který Škoda představí ve druhé polovině letošního roku.
Vedle toho již Škoda pracuje na systémech umožňujících autonomní řízení vozů a v příštích letech zavede do sériové výroby volně programovatelné sdružené přístroje, což například umožní řidičům individuálně si nastavit palubní desku. Souběžně pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty.
Vedle vývoje nových projektů a služeb mobility má nová oblast připravit podnik na digitální transformaci. Ta se dotkne všech oblastí podniku od vzdělávání a školení personálu, přes vývoj za pomoci moderních technologií, virtuální reality a technologií 3D až po výrobu v duchu Průmyslu 4.0.