automotive

Prodej ojetých aut v Česku loni stoupl o šest procent na 700.000

Počet prodaných ojetých aut v ČR se loni zvýšil o šest procent na 700.000 vozů. Z toho 164.000 pořízených vozů představoval dovoz a 536.000 aut bylo koupeno v tuzemsku. Uvedla to společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu vozidel.

Ze 700.000 ojetin bylo zhruba 374.000 prodáno mezi soukromými osobami a 326.000 prodali obchodníci. Z toho více než tři čtvrtiny prodaly autobazary a zbytek autorizovaní prodejci vozidel v rámci importérských certifikovaných programů a leasingové společnosti.

Celkově autobazary i soukromí prodejci loni podle statistiky AAA Auto nabízeli 1,09 milionu ojetých aut, což znamená meziroční nárůst o 158.000 aut. Z inzerovaných vozů se tak prodala zhruba polovina. Nejširší nabídka byla v Praze, kde bylo v průběhu roku inzerováno přes 298.000 vozů.

“Razantní nárůst nabídky ojetin ve všech krajích svědčí o oživení trhu s ojetými vozy, který se zvětšil téměř o pětinu. Širší vozové parky prodejců ojetých vozů tak stále více umožňují zákazníkům vybrat si vůz podle vlastních představ,” uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Průměrná prodejní cena aut z druhé ruky se loni snížila zhruba o 5100 Kč na 190.900 korun a celkový objem trhu tak představoval téměř 134 miliard korun. Průměrná nabídková cena naopak o sedm procent vzrostla na 192.350 korun.

Vozy, které našly kupce, měly v průměru na tachometru 161.000 ujetých km. Vzhledem k tomu, že zhruba 40 procent vozidel bylo v daném období průměrně stočeno o 100.000 km, dopočítala Cebia skutečný průměrný stav najetých kilometrů u prodávaných vozidel na 201.000 km.

Dovoz ojetin loni vzrostl o devět procent, ale dynamika růstu se v průběhu roku snižovala. “Vzhledem k tomu, že dovážené ojetiny jsou z pohledu transparentnosti jejich historie více rizikové než ojeté vozy českého původu, jedná se o pozitivní trend. Lze ale očekávat, že s avizovaným ukončením regulace kurzu eura se sníží i cena dovážených ojetin. To by mohlo vyvolat další vlnu zájmu o dovážené ojeté vozy. Dosavadní regulace koruny podporovala především vývoz mladších českých ojetin do zahraničí,” podotkl ředitel Cebie Martin Pajer.

Mezi nejprodávanějšími značkami dlouhodobě vede s velkým náskokem Škoda s podílem 23 procent. Na druhé a třetí pozici následují tradiční značky Volkswagen a Ford. Na dalších místech jsou výrazně rostoucí Kia a Hyundai. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Octavia, následuje Fabia a Passat. Nejkupovanější barvou je stále bílá.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top