personalistika

Negativního vlivu německé recese na podnikání se obává téměř třikrát více firem než Brexitu

I když český trh práce dlouhodobě bojuje s nedostatkem pracovníků, firmy spíše než malý zájem ze strany uchazečů o práci trápí jejich nedostatečná kvalita. Na inzerované nabídky práce se v oborech výroby, obchodu a služeb obvykle hlásí zhruba 10 kandidátů, v průměru jsou však pouze 4 z nich pro danou pozici relevantní. Firmy také pozorují rostoucí problémy na pracovištích plynoucí z nízké kvality odváděné práce, nezodpovědnosti a špatné domluvy se zaměstnanci. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Hofmann Personal.

Průzkum se zaměřil zejména na oblasti, které dnes trápí personalisty českých firem. V českých firmách podle něj nepanuje žádný velký pesimismus. Více než polovina oslovených personalistů očekává, že ekonomika bude stagnovat nebo dokonce růst, 42 % pak predikuje její mírný pokles. Jen zhruba čtvrtina dotázaných předpokládá, že počet zaměstnanců v jejich firmě vzroste, naopak necelá desetina plánuje propouštění.

Ze zahraničních událostí může mít na personalistiku v českých firmách větší dopad ochlazení trhu v Německu než případný Brexit. Pouze 13 % personalistů totiž považuje případný Brexit za hrozbu pro jejich firmy. Ochlazení trhu v Německu je, na rozdíl od Brexitu, mnohem větší potenciální hrozbou. Negativní vliv na české firmy v případě německé recese očekává 46 % personalistů z výrobního segmentu a 15 % z obchodu a služeb.

Zajímavým zjištěním průzkumu je skutečnost, že firmy nebojují ani tak s nedostatečným počtem uchazečů o práci, jako spíš s jejich nízkou kvalitou a relevancí. „Na inzerované pracovní pozice se firmám obvykle přihlásí okolo 10 kandidátů. V průměru pouze 4 z nich jsou však relevantní, v případě manažerských pozic dokonce jen 3,“ říká Gabriela Hrbáčková, ředitelka agentury Hofmann Personal, s tím, že větší zaměstnavatelé jsou oproti těm menším ve výhodě, na jejich pracovní nabídky reaguje až o 50 % více uchazečů o práci. Není to ovšem jen známostí značky, ale i investicemi do inzerce pracovních pozic. Z průzkumu vyplynulo, že firmy nad 500 zaměstnanců využívají ke zviditelnění svých pracovních nabídek až dvojnásobek kanálů než firmy zaměstnávající méně než 250 lidí.  Za nejefektivnější kanály pro oslovování přitom personalisté z obchodu a služeb považují (v tomto pořadí) pracovní portály, doporučení zaměstnanců a vlastní web, personalisté z výroby pak pracovní portály, vlastní web a personální agentury.

„Kromě toho, že se na pracovní pozice často hlásí zcela nerelevantní uchazeči, kteří například vůbec neodpovídají požadavkům zaměstnavatele z hlediska vzdělání, praxe či dovedností, tak firmy stále častěji řeší problémy spojené s nízkou kvalitou odváděné práce, nezodpovědností svých pracovníků či špatnou domluvou,“ komentuje Gabriela Hrbáčková. Dle průzkumu tyto problémy dnes vnímá 12 % českých zaměstnavatelů. „Zejména ve výrobních firmách se dnes běžně stává, že pracovníci bez předchozího upozornění přestanou chodit do práce, mají daleko nižší zodpovědnost při plnění úkolů a jsou nedochvilní.“

Dříve často zmiňované problémy související s rostoucími nároky pracovníků, vysokou fluktuací či administrativní zátěží firmy naopak překvapivě v rámci průzkumu jmenovaly jen okrajově.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top