automotive

MD tento týden pozve do servisů první škodovky kvůli dieselgate

Centrum služeb v silniční dopravě tento týden začne rozesílat dopisy s pozváním do servisu kvůli úpravě dieselů schopných obcházet emisní měření pro majitele Škody Superb druhé generace s motorem 2,0 TDI. ČTK to dnes řekl mluvčí ministerstva dopravy (MD) Tomáš Neřold. V Česku se akce dotkne asi 2500 škodovek z celkových 106.000, které budou do servisu postupně zvány. Pozvánky do servisů mají ode dneška směřovat i majitelům modelů VW Passat, Tiguan a Caddy a Audi A6.

“Tento týden začne servisní organizace MD, Centrum služeb v silniční dopravě, rozesílat dopisy první majitelům dotčených superbů. Stejně jako pro celou akci platí, že není povinná a je v režii koncernu VW, který je odpovědný vůči majitelům svých vozů,” řekl Neřold ČTK.

Servisní zásah bude trvat asi 30 minut a bude nepovinný a bezplatný. Škoda plánuje vozy v rámci aféry svolávat postupně v několika vlnách. Vedle vozů s motory 2,0 TDI se dotkne některých modelů s motory 1,2 a 1,6 TDI.

Škoda začíná se svoláváním prvních vozů zhruba měsíc po sesterských značkách Volkswagen, Audi a Seat. Koncern 16. května do servisů pozval modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5, a Seat Exeo s motory 2,0 TDI. Servisní opatření dosud podstoupila asi pětina pozvaných vozidel.

Motorům 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI bude aktualizován software řídicí jednotky. U motoru EA 189 o objemu 1,6 litru bude navíc před senzor hmotnosti vzduchu do sacího potrubí dodatečně namontován usměrňovač proudění vzduchu. Cílem opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotřeba paliva, výkonové parametry i hodnoty emisí CO2 beze změny.

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top