automotive
Hyundai Mobis zahajuje lokální produkci světlometů
Společnost Hyundai Mobis zahajuje lokální produkci hlavních automobilových komponent (světlometů) v Evropě. Otevření nového závodu na ploše 54 000 m2 v Mošnově v České
republice s roční kapacitou 750 000 předních světlometů a 750 000 zadních světel.
Očekává se, že firma bude schopna flexibilně reagovat na poptávku v souladu s výrobní strategií značek Hyundai-Kia a zvýší šanci na zakázky od globálních výrobců automobilů v Evropě. Firma Hyundai Mobis, dodavatel hlavních automobilových komponentů pro globální výrobní základny společnosti Hyundai-Kia Motor Company, oznámila 18. dubna, že otevřela nový závod na výrobu světlometů v České republice a zahájila produkci. Hyundai Mobis
plánuje, že tento závod bude fungovat jako výrobní základna hlavních automobilových součástek pro evropský trh, přispěje ke zvýšení globální konkurenceschopnosti značek Hyundai-Kia operujících v Evropě a zároveň urychlí pronikání produktů ke globálním výrobcům automobilů v Evropě.
Dodavatel pro automobilový průmysl investoval zhruba 140 miliard jihokorejských wonů do otevření nového 54 000 m2 velkého závodu na výrobu světlometů na ploše 190 000 m2 v Mošnově, nedaleko Ostravy. Tento závod má roční výrobní kapacitu 750 000 předních světlometů a 750 000 zadních světel, celkově 1 500 000 světel.
Společnost očekává, že díky dodávkám světlometů z tohoto závodu do továrny Hyundai v České republice a továrny Kia na Slovensku, které jsou obě v dojezdové vzdálenosti 2 hodin, bude schopna ušetřit čas a náklady na dopravu a zároveň bude schopna reagovat v reálném čase na požadavky výrobců automobilů v rámci jejich výrobních strategií. Před otevřením tohoto závodu trvalo více než měsíc přepravit světlomety vyrobené v závodě Gimcheon v Jižní Koreji, které byly posílány z Busanu do přístavu ve slovinském Koperu. Tím bylo omezené zavedení flexibilní výrobní strategie, která by vyhovovala okolnostem.
Od teď budou přední světlomety montovány jako moduly předního rámu v závodech Hyundai Mobis v Čechách a na Slovensku, a budou dodávány do všech závodů Hyundai-Kia, zatímco zadní světla budou dodávána přímo do závodů, kde se provádí finální montáž. Dodavatel automobilových dílů bude rovněž vyrábět světlomety pro následný trh a dodávat do lokálních distribučních center na Slovensku. Tímto způsobem chce firma snížit náklady na zásoby, zkrátit dodací lhůty a následně zlepšit poprodejní služby pro zákazníky značek Hyundai-Kia v Evropě.
Společnost Hyundai Mobis očekává, že nový závod pomůže zlepšit šance na získání zakázek na světlomety, které představují hlavní produkt s vysokou přidanou hodnotou. Jako globální výrobce automobilů považuje včasné dodávky a okamžitou odezvu na neočekávané situace za stejně důležitý faktor jako technickou zručnost a konkurenceschopnost v oblasti kvality při výběru dodavatelů dílů pro automobily. Lokální výrobní základny představují v boji o zakázky obrovskou výhodu nad konkurencí.
Od roku 2009, kdy společnost v závodě Gimcheon vyrobila první světlomet pro Sorento, KIA, rapidně zdokonalila svou technologii a konkurenceschopnost v oblasti kvality a vybudovala si pozici špičkového výrobce.
Konkrétněji řečeno, v roce 2011 společnost Hyundai Mobis úspěšně uvedla na trh systém HID Full AFLS a stala s první korejskou firmou, která v roce 2012 začala prodávat technologii LED Full AFLS. V loňském roce rovněž dokončila vývoj systému ADB, jehož masivní výroba je ve světě realizována jen ojediněle. Díky této konkurenceschopnosti společnost Hyundai Mobis v současné době dodává světlomety mnoha globálním výrobcům automobilů, jako jsou například firmy Volkswagen, Chrysler, Mitsubishi, Mazda a Subaru.
Zatím má společnost Hyundai Mobis lokální výrobní základny klíčových automobilových komponent na všech kontinentech, aby byla schopna zajišťovat rychlé a efektivní dodávky dílů. Společnost provozuje továrnu na výrobu světlometů, závod na výrobu modulů v Mexiku, který zajišťuje dodávky auto dílů ve Spojených státech amerických a rovněž otevřela závod na výrobu audia v Indii. V Číně aktivně reaguje na poptávku, provozuje zde závody na výrobu klíčových dílů, jako například továrny na výrobu světlometů v Jiangsu, airbagů v Šanghaji, brzdových součástek ve Wuxi a elektronických součástek do automobilů v Tianjinu.
Systém natáčecích předních světel AFLS (Adaptive Front-Lighting
System): Tento systém předních světlometů efektivně zlepšuje zorné pole řidiče tím, že přizpůsobuje směr světlometů horizontálně i
vertikálně podle podmínek jízdy, jako je například rychlost vozidla, úhel volantu a náklon vozidla.
Systém přizpůsobení paprsku ADB (Adaptive Driving Beam): ADB je pokročilý inteligentní systém řízení paprsku světla, který rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a v protisměru prostřednictvím citlivé kamery a upravuje světlo tak, aby neobtěžovalo řidiče těchto vozidel. To umožňuje jízdu se světlomety zapnutými na plný paprsek, aniž by byli další řidiči nebo chodci oslněni.