Informatika
Epson sledoval očekávání ohledně udržitelnosti během pandemie
Nová zpráva o indexu udržitelnosti od společnosti Epson se zaměřuje na měnící se priority a očekávání týkající se udržitelnosti a sociálních otázek – nyní i po pandemii koronaviru. Zpráva se snaží identifikovat nejen působení společností, ale také příležitosti a hrozby vyplývající z očekávání jejich zákazníků a zaměstnanců. Zabývá se také rozdíly na základě demografických a geografických faktorů.
Zpráva obsahuje poznatky z průzkumu probíhajícího v letních měsících pandemie koronaviru. Více než 4 000 respondentů z celé Evropy a Blízkého východu bylo dotázáno na své jednání a přístup k otázce udržitelnosti.[1] Po tomto průzkumu následovala řada debat, které se konaly v posledním čtvrtletí roku 2020, jejichž cílem bylo tyto poznatky řádně prozkoumat.
„Pro společnost Epson je udržitelnost již dlouho základním kamenem obchodní činnosti, a to jak při navrhování a výrobě produktů, tak i v rámci našeho vlastního jednání a interního provozu. Jsme si jisti, že v úsilí o udržitelnější přístup k podnikání nejsme sami, nicméně pandemie mnoho priorit změnila,“ uvádí Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson CZ & SK.
„Chtěli jsme se učit a přizpůsobit se našim partnerům a spotřebitelům, abychom zjistili, kde lze vhodně spojit technologie a podporovat plány pro udržitelnější a ekonomicky schůdnější budoucnost. V této zprávě se chceme podělit o názory, které jsme nashromáždili jak z hlediska aktuálních a plánovaných aktivit, tak z hlediska očekávání zainteresovaných stran, která mohou ovlivnit obchodní úspěch společností.“
Klíčové poznatky:
- V průběhu koronavirové krize udržitelnost a otázky sociálního dopadu považovala za jednu ze tří hlavních priorit méně než čtvrtina společností v Evropě a na Blízkém východě.
- To se liší od názoru širší veřejnosti, v níž jsou ekologické a sociální problémy považovány za důležité 71 % respondentů (jak zákazníků, tak zaměstnanců).
- A 83 % tvrdí, že ekologický a sociální aspekt produktů a služeb, které sami nakupují, hraje důležitou roli.
- Zaměstnanci v kancelářích i zaměstnanci pracující z domova uvedli, že environmentální aspekty hrají u produktů, které používají, důležitou úlohu (70 % uvádí, že technologie pro práci z domova musí dlouho vydržet, šetřit energii nebo pomáhat snižovat množství odpadu).
- Zatímco 81 % zaměstnanců uvedlo, že je pro ně důležité, aby jejich zaměstnavatel podporoval sociálně a ekologicky prospěšnou činnost.
- Pokud jde o plánování budoucnosti v souladu s pozitivním dopadem na životní prostředí, příkladem jdou vedoucí pracovníci v oblasti IT. To nepochybně podpoří společnosti, které chtějí tyto problémy upřednostnit v období po koronaviru a které budou chtít své úsilí sjednotit s očekáváním zákazníků a zainteresovaných stran.
- Rozdíly mezi geografickými regiony a generacemi jsou zjevné, ale většina respondentů souhlasí s tím, že udržitelné a společensky odpovědné jednání přináší jisté obchodní výhody.
[1] Průzkum realizovaný společností B2B International jménem společnosti Epson, červen 2020