automotive

„Dieselgate“ vs. obvyklé ceny vozidel

Společnost Audatex Systems provedla v březnu 2017 v rámci své analytické činnosti rozbor vlivu kauzy „Dieselgate“ na český trh s ojetými vozidly, resp. na to, zda změnila cenovou úroveň prodávaných vozidel, „postižených“ uvedenou aférou.

Jako srovnávací vzorek byla zvolena vozidla VW a Škoda s „postiženými“ vznětovými motory a rozdělením do 3 skupin podle data ocenění:

A. Ceny vozidel v období březen 2015

B. Ceny vozidel v období září 2015 (počátek Dieselgate)

C. Ceny vozidel v období březen 2016

Dalšími srovnávacími podmínkami byly délka provozu 24 měsíců a kilometrický proběh 50 000 km.

Výsledek provedeného cenového srovnání je patrný z následujícího tabulkového přehledu:

Je vhodné porovnat zejména skupiny A a C v rámci jednotlivých modelů. Až na jednu výjimku jsou hodnoty „A“ nižší než hodnoty „C“. K poklesu obvyklé ceny dochází u modelu Superb II, a to z důvodu očekávání na zcela novou generaci modelu.

„Z uvedené tabulky je zřejmé, že u konkrétních motorových jednotek koncernu VW v žádném případě nedošlo k žádnému propadu ani plynulému snížení obvyklých cen a zůstatkových hodnot těchto ojetých vozidel,“ popisuje Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Research společnosti Audatex.

Důležité je též zmínit, že nesrovnalosti v softwaru byly aktivní pouze u zkoušky měření emisí. Daný zásah tedy neměl žádný vliv na jízdní vlastnosti vozidla a parametry motoru v běžném provozu, a to ani na výkon či spotřebu paliva motoru.

Populární

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Redakci můžete kontaktovat na e-mailu techbiz (at) nitemedia.cz.
Tiskové zprávy, nabídky a pozvánky prosím posílejte na e-mail tiskovky (at) nitemedia.cz.

Copyright © 2015 Flex Mag Theme. Theme by MVP Themes, powered by Wordpress.

To Top