Mezinárodní Autosalon se ani v příštím roce na brněnském výstavišti konat nebude. Nepřihlásil se dostatek automobilek, oznámil dnes Svaz dovozců automobilů spolu s Veletrhy Brno. Autosalon se v Brně naposledy konal v roce 2013.
Autosalon má být podle tajemníka SDA Josefa Pokorného platformou, kde mohou případní zákazníci naživo porovnat nabídku co největšího množství automobilek zastoupených na trhu. “Naším cílem bylo přivést na Autosalon alespoň 15 značek a prvotní reakce mnoha importérů byly pozitivní. Po vyhodnocení všech parametrů a faktorů se však potřebný počet přihlášek k naplnění tohoto společného cíle získat nepodařilo,” podotkl. V polovině října organizátoři hlásili zájem 13 značek.
“Pro nekonání Autosalonu vidím dva zásadní důvody: český automobilový trh je poloviční než například v sousedním menším Rakousku. A konání Autosalonu nenahrává ani aktuální rozložení tržních podílů automobilových značek na českém trhu, které je podstatně jinde než před deseti lety a je podstatně jiné než v jiných zemích,” uvedl generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.
Roli v rozhodnutí importérů účastnit se Autosalonu může hrát poměr nově registrovaných firemních a privátních vozidel. Za devět měsíců letošního roku bylo registrováno více než 192.000 nových osobních aut, tři čtvrtiny z nich jsou ale firemní. I po započtení operativních leasingů pro privátní majitele tvoří prodeje fyzickým osobám necelých 30 procent.
Mezinárodní autosalon v posledních letech nahradila pražská výstava Autoshow, kde novinky jednotlivých značek prezentují většinou lokální prodejci. Nové vozy spolu s veterány a unikátními stroji se prezentují také na motoristické slavnosti Legendy v areálu Bohnické psychiatrické nemocnice.
Za letošní tři čtvrtletí v Česku nejprodávanější Škoda zvýšila odbyt o 11 procent na 61.091 vozů, následují Volkswagen s růstem o sedm procent na 19.450 prodaných aut a Hyundai, který rostl podobným tempem na 15.391 prodaných vozů.