Prodej nových osobních aut v Evropské unii v dubnu stoupl o 9,1 procenta na 1,273 milionu vozů. Odbyt se tak dostal na nejvyšší úroveň od dubna 2008, tedy krátce předtím, že automobilový průmysl zasáhla hospodářská krize. Uvedlo to dnes Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Vyšší odbyt v dubnu zaznamenali takřka všichni výrobci aut, včetně největší evropské automobilky Volkswagen, která se potýká s následky emisního skandálu.
Celkový prodej nových osobních automobilů v EU roste bez přerušení již 32 měsíců.
Počet nově registrovaných aut v dubnu stoupl na všech pěti hlavních automobilových trzích, nejvíce ve Španělsku a v Itálii, kde rostl dvoucifernými tempy. Podle výzkumné společnosti IHS Automotive prodeji v západní Evropě pomáhá přiměřeně dobrá nálada spotřebitelů či solidní zájem motoristů měnit ojetiny za nová auta.
Z jednotlivých výrobců se dařilo především německým automobilkám Daimler a BMW či automobilové skupině Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Daimler, který vyrábí luxusní auta Mercedes-Benz a miniauta Smart, zvýšil odbyt o více než 21 procent. Skupina FCA zaznamenala nárůst o více než 14 procent, její značce sportovně užitkových aut Jeep vzrostl odbyt v zemích osmadvacítky o více než 25 procent.
Německý automobilový koncern Volkswagen zvýšil v zemích EU prodej meziročně o 5,4 procenta. Jeho podíl na unijním trhu ale klesl na 25,2 procenta z 26,1 procenta před rokem. Hlavní značce Volkswagen stoupl odbyt o 2,7 procenta. Mladoboleslavská Škoda Auto, která je také součástí koncernu, zvýšila prodej o 7,6 procenta na 57.078 vozidel.