Prodej značky Renault na českém trhu loni vzrostl o 26 procent na 10.196 osobních aut. Francouzský výrobce rostl dvakrát rychleji než celý trh, což jej posunulo ze sedmého na šesté místo mezi značkami. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. V neděli uplyne 140 let od narození francouzského průmyslníka Louise Renaulta.
Dovoz ojetých renaultů se loni snížil o tři procenta na 6522 vozů, z toho nejpočetnější věkovou kategorií byla auta stará deset až 15 let.
Na českých silnicích jezdí 321.306 vozů Renault, což je čtvrtý nejvyšší počet na trhu za Škodou, Volkswagenem a Fordem. Průměrné stáří Renaultů na českém trhu je 13,8 roku, což je zhruba o jeden rok méně, než je celkový průměr vozidlového parku v Česku.
Renaulty se do Česka dovážely i během totality před rokem 1989 prostřednictvím obchodů Tuzex. Na trh se tak dostaly například modely Renault 5, 9, 11, 12, 15, 17, 20 a 21.
Z hlediska spolehlivosti si zejména novější Renaulty vedou na trhu průměrně. Mezi dvou a tříletými vozy podle hodnocení německých technických kontrol Tüv jsou na tom nejlépe modely Modus a Scenic na 51. a 57. místě se 4,6 procenty respektive 4,9 procenta zjištěných závad. Nejhůře je na tom model Renault Kangoo, který je mezi modely na 125. místě s devíti procenty vážných závad u prověřovaných vozů.
Renault chce letos zvýšit tuzemský tržní podíl ze 4,4 na 4,7 procenta. České zastoupení zvažuje, že v druhé polovině roku vstoupí díky rozjíždějícím se dotačním programům na český trh s elektromobily. Čeští zákazníci by si tak mohli pořídit modely Zoe a Kangoo.