Po prvním období s koronavirem, které výrazně omezilo prodej a servis automobilů, obnovují autosalony a autoservisy svůj plný provoz. Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) předpovídá pokles prodeje automobilů v EU v důsledku pandemie o rekordních 25 %. V rámci odvětví se rovněž objevují výzvy k zavedení pobídek pro obnovu vozového parku, které by napomohly hospodářskému oživení.
Přestože bylo nařízením EU platným i v ČR umožněno odložení termínů technické kontroly, autoservisy se budou snažit oslovit zákazníky, aby si prohlídku objednali a pomohli tak jejich firmám zotavit se z období odstávky. Podobně se prodejci automobilů budou snažit přivést zákazníky do svých autosalonů, aby si prohlédli a vyzkoušeli dostupné modely a případně rovnou zakoupili nové vozidlo.
Jak zvednout prodej díky komunikaci
Využívání působivé vizuální komunikace je správný způsob, jak zákazníky znovu získat a probudit v nich zájem o produkty a služby. Komunikaci lze zejména v menších formách vytvářet interně, rychle a nákladově efektivně.
Obchodní zastoupení se nesoustřeďují jen na zvaní zákazníků do autosalonů, ale snaží se je povzbudit k nákupu. Mnoho zákazníků může váhat s investicí kvůli současnému společenskému klimatu. Použití grafiky do oken, visících a podlahových bannerů k propagaci vozidel a prodejních akcí, stejně jako zkušební jízdy, exkluzivní časově omezené nabídky a možnosti financování, mohou pomoci povzbudit potenciální kupce ke konečnému rozhodnutí.
Přes tyto výhody lze realizaci propagačních akcí v prodejnách prostřednictvím reklam a nápisů vnímat jako nákladný a zdlouhavý úkol, který zahrnuje dodavatele z řad třetích stran. Máte-li však na pracovišti to správné tiskové zařízení, které dokáže zacházet s řadou různých typů a velikostí médií a zvládá také každodenní tisk, lze propagační akce v prodejně realizovat rychle a s efektivními náklady, abyste zaujali zákazníky a vytvořili zisk.
Jak zařadit vyšší úroveň možností tisku
Automobilové firmy mohou díky investici do jediné tiskárny, jako je oceňovaná barevná A3 tiskárna z řady C800 od společnosti OKI, vytisknout jakýkoli potřebný materiál: od vnitřních i venkovních nápisů, bannerů o délce až 1,3 m, přes samolepky na podlahy a okna, reklamních letáky, visací štítky na volanty a zrcátka, až po dokumenty technické kontroly a servisní dokumenty.
Tiskárna řady OKI C800 je vybavena digitální technologií LED a představuje kompaktní zařízení s rozmanitými možnostmi manipulace s médii, což firmám umožňuje vytvořit kompletní sadu materiálů interně a na vyžádání, včetně nápisů odolných proti vodě a UV záření pro venkovní použití.
Urychlení přístupu ke značení pro společenský odstup
Kromě zvaní zákazníků zpět do autosalonů je nezbytné, aby byli návštěvníci ujištěni, že v prostorách jsou zavedena správná opatření pro společenský odstup. Firmy by měly zvážit umístění samolepek na podlahu se sděleními připomínajícími zákazníkům a zaměstnancům, aby od sebe udržovali bezpečnou vzdálenost. Samolepky lze umístit do míst, kde se lidé obvykle shromažďují, jako jsou prostory autoservisu, obslužné místnosti pro zaměstnance, čekací prostory pro zákazníky a kanceláře, kde zákazníci platí za služby.
Společnost OKI Europe spolupracuje se společností Floralabels, aby pomohla automobilovým firmám zajistit potřebné značení. Bezplatně poskytuje média a grafické návrhy pro společenský odstup. Média zdarma lze použít s barevnou tiskárnou formátu A3, která dokáže pracovat s médii, formátem a velikostí jednotlivých samolepek, například s tiskárnou řady OKI C800. To firmám umožňuje okamžitě tisknout různé grafické návrhy na samolepicí materiály a připravit je k rozmístění v prostorách firmy.
Bezplatná sada samolepek na podlahu obsahuje tři formáty s různými variantami sdělení, které zákazníkům, zaměstnancům a návštěvníkům připomínají, aby mezi sebou udržovali bezpečnou vzdálenost: kruhovou samolepku na podlahu (285×285 mm) a obdélníkové podlahové bannery ve dvou velikostech (215×900 mm a 297×1 320 mm).