Po vítězství na ledové Švédské rallye, po kterém se tým TOYOTA GAZOO Racing WRT ujal vedení v mistrovství továrních týmů, závodních jezdců i navigátorů, se Toyota připravuje na úplně jiné podmínky na Rallye Mexiko. Ott Tänak tam poprvé míří jako nejlepší jezdec bodování šampionátu. Oba jeho stájoví kolegové Jari-Matti Latvala a Kris Meeke jsou ale někdejší vítězové Mexické rallye.
Rallye Mexiko je zpravidla jedním z nejteplejších podniků v celém kalendáři WRC, kdy venkovní teploty stoupají až ke 30 °C, a navíc jde o nejvýše pořádané kolo sezóny. Trať stoupá až do 2737 metrů nad mořem, kde kvůli řidšímu vzduchu klesá výkon motoru až o 20 procent.
Rallye letos opět zahajuje ve čtvrtek večer velkolepá rychlostní zkouška pestrými ulicemi a tunely města Guanajuato. Další se pořádá v pátek a sobotu vedle servisního parku ve městě León společně s několika koly, které jezdci absolvují na závodním okruhu tohoto města. V neděli se pořádá nová erzeta Mesa Cueta, jejíž součástí je první polovina páteční rychlostní zkoušky El Chocolate. Druhá návštěva města Las Minas pak přinese závěrečnou Power Stage.
Citace:
Tommi Mäkinen (šéf týmu)
„Po našem úžasném vítězství ve Švédsku cítí celý tým potřebnou jistotu, že i v Mexiku nás čeká velmi dobrá rallye. Pro týmy to vždy byl náročný podnik kvůli nadmořské výšce a vysokým teplotám, ale v posledních letech jsme hodně zapracovali na spolehlivosti našeho vozu za těchto podmínek a současně zvýšili jeho schopnosti. Konkrétně jsme se intenzivně věnovali paketu pro chlazení. Naše předstartovní zkoušky minulý týden ve Španělsku probíhaly dobře, a tak se cítíme připraveni.“
Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8)
„Vítězství ve Švédsku nás nadchlo, ale rychle jsme se opět soustředili na Mexiko. Rovnou jsme odletěli do Španělska na dvoudenní testování na šotolině, které se odehrálo v pondělí a úterý po rallye. Zapracovali jsme na řadě různých věcí, abychom byli skutečně co nejlépe připraveni. Celý tým pracoval velmi intenzivně, a tak věřím, že v Mexiku budeme konkurenceschopní. Jako vedoucí tým šampionátu budeme muset v pátek vyrazit na trať jako první.“
Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10)
„Na pobyt v Mexiku se již těším. Zejména na hřejivé slunce na konci finské zimy. Letošní zahájení sezóny upřímně zatím moc neprobíhalo podle mých představ. Pokud to však má nějakou výhodu, tak to, že v Mexiku díky tomu budu první den vyjíždět z relativně dobré osmé pozice. Minulý týden ve Španělsku jsem absolvoval dobré testování s využitím přibližně stejného nastavení, s nímž jsem zvítězil v Austrálii, pouze jsme provedli několik malých vylepšení. Klíčové je však to, že celý náš tým je letos určitě výborně připraven na velké nadmořské výšky i vysoké teploty.“
Kris Meeke (jezdec, vůz č. 5)
„Na jihu Španělska jsem minulý týden absolvoval dvoudenní testování, kdy jsem vůbec poprvé jel s tímto vozem na šotolině mimo území Finska. Bylo to pro mne hodně užitečné a odjížděl jsem s dobrými pocity. Mexiko je místem, kde se mi v několika posledních letech dařilo: v roce 2017 jsem tam zvítězil a vloni bojoval o vítězství – a nakonec skončil jako třetí. Nyní s odlišným vozem doufám, že budu opět bojovat v čele. Monte Carlo a Švédsko byly podniky s velmi složitými podmínkami, kde bylo snadné udělat chybu. Mexiko je zpravidla mnohem jednotnější a již se tam těším.“
Jak to probíhalo vloni?
Ve svém prvním rallyovém závodu na šotolině za volantem vozu Toyota Yaris WRC ukázal Ott Tänak v Mexiku dobré výkony, které přetavil v celkově třetí místo – a než jej postihla závada turbodmychadla v sobotu ráno, dokonce sahal po vedení v celém závodu. V neděli se opět vydal na trať a zvítězil v Power Stage před kolegou Jari-Mattim Latvalou, který dojel celkově osmý, neboť po pátečním odstoupení kvůli poruše alternátoru soutěžil podle pravidel pro restart. Restartovat byl donucen i Esapekka Lappi po vyjetí z trati se třetím vozem Yaris WRC.